Jämtlands-Δ + Syltraversen



Ok, tredje gången gillt. Jag har vid två separata tillfällen försökt skida Jämtlandstriangeln och göra Syltraversen. Faktum är att det var en träff nu i helgen för de som ville göra Syltraversen, men jag kunde inte vara med. Tanken var att jag skulle göra turen redan under påsken förra året med två kollegor, men då var det alltför dåligt före, så vi ställde in turen (se inlägg). Sedan gjorde jag ett nytt försök under mellandagarna, men då strandade det på andra problem (se inlägg). Men nu är cirkeln sluten, så jag och mina två kollegor tänker genomföra Jämtlandstriangeln denna påsk istället. Eftersom jag gärna gör Syltraversen, så behöver jag en klätterkamrat. Jag har kollat med mina klätterpolare, men det verkar som om de inte kan följa. Kanske finns det någon där ute som är intresserad av att göra mig sällskap? Upplägget är att vi åker så att vi är framme vid Storulvåns station ganska tidigt på torsdag 8/4. Vi sätter av direkt ut mot Sylarna. Vi övernattar vid öppningen till Tempeldalen. Vi gör en alpin start på fredagen med målet att göra hela Syltraversen under dagen. Lördagen ägnas åt att ta sig ut till Blåhammaren tillsammans med mina kollegor, vilka tar sig ut till Sylstationen medan vi gör traversen. På söndagen tar vi oss till Storulvån och sedan hemfärd.

Någon som är intresserad? Du bör ha grundläggande alpin kunskap och utrustning. Det ingår en exponerad kamvandring och firning på ca. 15m från en av pinnaklarna. Mejla eller lämna en kommentar om du tycker att det låter som något för dig.

Till topps! /Joel



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0