Ama Dablam?

Igår skrev jag en lista på fyra berg som jag vill bestiga, men det verkar som om en del tycker att jag har missat ett berg, och det är Ama Dablam. Anledningen till att de tycker att den saknas är att det enligt många är världens vackraste berg. Själv framhåller jag Alpamayo när det gäller denna utmärkelse, men jag har skrivit ett inlägg tidigare om detta med vackra berg, där Ama Dablam ingår.

Nåväl, jag är en "jagsvag" person, så jag viker för grupptrycket! Nej, skämt å sido, jag skulle gärna stå på toppen av detta vackra berg, så Ama Dablam förs helt enkelt upp som ett "kanske-berg" på min klätterlista.

Ama Dablam - Ett berg som jag eventuellt kommer att klättra. Mycket pga. dess skönhet, men också för den utmaning klättringen i sig utgör.

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: K

The bucket-list, the maybe-list...and when can I expect the to do-list? ;)

2009-11-21 @ 19:08:50
Postat av: Joel

Kanske snarare än du tror ;)

2009-11-21 @ 23:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0