Fantastic Four

Idag träffades jag och DW för ett litet planeringssnack inför Aconcagua. Vi är nu fyra bekräftade expeditionsmedlemmar :) DW är en riktig resurs, då han redan har varit upp på Aconcagua en gång tidigare. Fasen, snart bär det ju iväg! Det är bara 14 (fjorton!) veckor kvar nu. Det är ju ingen tid alls! Längtan är stark nu...

För övrigt försökte jag se The beckoning silence igår. Det är en dramadokumentär som berättar om hur bl.a. Toni Kurz klättrar Eigers beryktade nordvägg, men med en fatal utgång. Berättare är Joe Simpson som höll på att gå ett liknande öde som Kurz på ett berg i Peru. Detta återges i filmen Touching the void. Tyvärr somnade jag dock in så sött, så jag får försöka se reprisen.


Eigers nordsida

Till topps! /Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0