Avbön och bagage

Ni kanske tycker att jag är lite hårt och orättvis gentemot alpinisterna om man tittar på mina senare inlägg Stora egon och Dumma alpinister. Mitt syfte är ju absolut inte att tracka ned på dem, speciellt inte eftersom jag själv gärna vill räkna mig till denna skara :). Nåväl, jag ska i alla fall sluta hacka på alpinister, men få mig inte att börja om långfärdscyklister bara ;).

Har för övrigt kollat med resebyrån och den vikt som jag får checka in är 23 kg. 23 kg inklusive handbagage! Det kommer att bli tufft att hålla vikten. Min förhoppning är att jag kan ta uppåt 7 kg i handbagaget och att jag inte behöver väga in det. Det lämnar mig drygt 20 kg för ryggsäcken. Jag ligger redan på dryga 20 kg i packning och då har jag inte räknat med någon mat alls. Jag kanske måste flyga med mina storskor, då tjänar jag 2,5 kg ;).

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Linda

Hehe, så mycket kläder på kroppen det bara går brukar vara ett bra riktmärke när man ska komma undan att få betala överpriser för övervikt :)

2008-10-29 @ 16:33:19
URL: http://ars.blogg.se/
Postat av: Joel

Jepp, det verkar inte bättre ;)

2008-10-29 @ 18:41:38
Postat av: Fredilius

Jag tycker du är orättvis mot skolvärldens (ergo, den riktigta världen, den som räknas) alpinister, dvs mig. Jag b orde få mer cred för min stora vgärning. Jag har nämligen redan varit på toppen och rullar nedåt med större hastighet än jag vill. Överhuvudtaget handlar den här bloggen för lite om mig, jag är ditt Mount Everest, bestig mig om du vågar. Och då gärna fårn nordsidan under sommarhavåret.



/Fredilius

2008-10-29 @ 23:03:01
Postat av: Joel

Hm, det får nog bli nästa års projekt. Det är absolut intressant, då det kräver astronomiska insatser och således vore det en bedrift av episka proportioner.

2008-10-30 @ 08:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0