Sverigeresan

Dåså, imorgon startar ett riktigt långpass i cykling. Jag ska, som sagt, cykla Treriksröset - Smygehuk under de tre närmaste veckorna. Som sällskap har jag LN som kommer upp till Älvsbyn idag (där jag befinner mig just nu). Vi börjar med att ta oss ut till betongklumpen imorgon. Jag undrar hur det kommer att gå att trampa/släpa cykeln dit ut.

Vi kommer att cykla inlandsvägen, 45:an, ner till Falun. Denna sträcka ska vi försöka avklara ganska snabbt (ca tio dar), då landskapet mest består av barrskog, barrskog och åter barrskog. Nej, nu var jag orättvis, jag glömde att nämna myrmarkerna som vi också kommer att passera. Efter Falun har vi 10 dagar på oss att cykla ca. 80 mil, så då har vi tid att ta det lugnt och semestra lite. Hela sträckan uppskattas till ca. 210-220 mil.

Oturligt har jag blivit lite förkyld de senaste dagarna. Hoppas att det går över snart, det blir inte så roligt annars. Nåväl, nu vet ni varför jag inte uppdaterar min blogg så ofta inom den närmaste tiden.

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Linda

Galet! Men det låter onekligen häftigt. Man får passa på att önska er lycka till då och ni får ha en trevlig "semester" :-)

2008-06-29 @ 09:28:14
URL: http://ars.blogg.se/
Postat av: Joel

Tack så mycket, det lär behövas :)



Hoppas det går bra med din träning och dina förberedelser inför Kebne.

2008-06-29 @ 09:50:14
Postat av: emma-lisa

cool. hur mycket måste man träna för att ge sig på en sån här sak? har du tränat mycket? vad äter man? menar, hur förbereder man sig... du måste ju bli otroligt stark i benen! hoppas det går bra...

2008-07-14 @ 20:01:12
Postat av: Joel

Emma-lisa: Nog bör man vara lite tränad innan man ger sig på nåt sånt här, men man behöver absolut inte vara någon elitidrottare. Äter gör man som vanligt, och stark i benen blir man absolut ;)

2008-07-23 @ 20:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0