Eller toppturstorsdag?

 
 
Det är tvära kast mellan verkligheterna här. Jag har tankarna till ungefär hälften på vad jag pysslar med här och den andra ungefära hälften på hur det går på berget nästan vid Sydpolen. Mitt under jobbets julgala, med Kalle Moraeus på scenen, ringde Joel. Det blev ingen topp igår och inte heller idag. De ligger i High Camp och någon i det lilla teamet på tre personer har det ganska tufft just nu, med höjd och ork. Joel mår bra, men vill ju upp nu. Imorgon blir det ett nytt försök mot toppen.
 
Det börjar kännas ganska så kört att han hinner med sitt flyg mot Europa på söndag. Suck, suck. Jag är inte så brydd i toppen, men jag har full förståelse för att om en befinner sig i High camp och känner sig hyggligt stark, så är det inte direkt att vända om som känns som det bästa alternativet. För Pete ska ju det här dessutom bli det sjunde av hans Seven summits-projekt. 
 
För egen del är jag färdig med Mt Vinson. Klättra upp och klättra ner och kom hem nån gång, bara! Det är nog bra att den minst tålmodiga av oss sitter här i Falun och inte i ett tält på Antarktis.
 
Mot nya höjder! /Kristina
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0