Bergspoesi

Mitt senaste bergsrelaterade projekt handlar faktiskt inte om att väga gram, ordna med logistik eller skriva packlistor. Det handlar om poesi.
 
Poesi? Alltså, som i dikter och lyrik?
 
Jepp, så är det! Jag skulle kunna skriva långt och länge om alla tankar, reflektioner och insikter som bergen skänkt mig - vilket jag förvisso gör i denna blogg - men jag ska bespara dig det. Faktum är att många av mina yttre resor har också erbjudit mig en inre resa. Det är resultaten av dessa som jag nu har sammanställt i en poesibok. 
 
 
Tanken är att kombinera dikterna med bilder från alla mina turer runt om i världen. Jag är övertygad om att just kombinationen utgör en helhetsupplevelse för alla som tycker om bergsklättring, friluftsliv och/eller bara gillar vackra vyer och poesi.
 
Jag har skickat mitt manus till lite olika bokförlag, nu hoppas jag bara på att någon av dem är tillräckligt äventyrliga att våga ge ut den, också.
 
Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0