Drömmen lever

Jag förstår att man kan tro att denna blogg är nedlagd, och att jag har gett upp allt vad berg heter. Glädjande nog kan jag konstatera att så inte är fallet. Anledningen till den långa tystnaden är att livet kom emellan, i detta fall kanske närmast arbetslivet. På grund av förändringar så var jag tvungen att ta det lite lugnt på bergsfronten, dels för ekonomins skull, dels för att jag riktade mitt fokus åt ett annat håll.
 
Allt med jobbet har löst sig, men mitt närmaste större mål, Mt Vinson i Antarktis, har ju legat på is. Det har också gjort att jag har haft svårt att motivera mig till att träna ordentligt. Som det ser ut nu så lär jag inte ha möjlighet att åka dit förrän till julen 2017 (som tidigast) - sett till ekonomin. Ja, jag har fortfarande principen att inte vara sponsrad, vilket gör att jag måste spara ihop pengarna. Och ditt antagande stämmer: det hänger ju också ihop med arbetet.
 
Jag hyser en from förhoppning om att Pete, som jag klättrade med på Nya Guinea, ska kunna utverka ett mindre mirakel. Jag kan tyvärr inte säga vad miraklet skulle bestå i, men det handlar givetvis om Antarktis. Men om, om det går i lås, så förändras förutsättningarna - och då lär det bli en del aktivitet på den här bloggen :)
 
Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Jsandevarn

Kul att höra! :)

2016-09-13 @ 09:14:42
URL: http://jsandevarn.se
Postat av: AnonymGL

Kul att höra och lycka till!! =)

2016-09-20 @ 19:25:44
Postat av: Kenneth

Joel, gott att du är tillbaka i bloggen med planer:) Var sak har sin tid i livet. Hoppas det löser sig och mirakel händer faktiskt:)
Pergite!
Kenneth

2016-10-02 @ 15:01:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0