Formulär och dokument

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Förra veckan skickade jag alla dokument som arrangören ANI/ALE önskade. Två av formulären bestod mest av olika (friskrivnings)klausuler med juridiska ansvar och skyldigheter. De önskade mina initialer på varje ark för att jag ska bekräfta att jag läst.
 
Sedan fick jag fylla i tre andra formulär, en med personuppgifter, en medicinsk och en utifrån erfarenhet. Det var långa om omfattande formulär. Många gånger har man ju hört talas om att byråkratin i t.ex. forna Sovjetrepubliker och andra halvtotalitära stater ska vara väl tilltagen, men faktum är att pappersarbetet alltid har varit som störst när jag ska klättra i USA/Kanada.
 
I dessa fall handlar det mer om försäkringsfrågor, säkerhetsaspekter och friskrivningsklausuler. Nåja, jag fick ihop min ansökning och hoppas att det inte ska vara några problem.
 
Det fina med Antarktis är att man inte behöver fundera på speciella vaccinationer (har de som krävs för Chile). Inte heller behöver jag visum för Chile. Det innebär att jag kan fokusera på mina andra förberedelser.
 
Till topps! /Joel
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0