Träning på undantag

Den senaste månaden har mängden träning minskat, vecka för vecka. Inte för att jag har någon plan, utan för att jag helt enkelt inte orkat. Jag har tvingats prioritera.
 
Det har varit en hektisk period på jobbet och ofta när jag har kommit hem har jag bara inte haft energi. Möjligheter och tid har funnits, men inte viljan. Givetvis har jag ställt mig frågan varför det är så. Har jag tappat min motivation? Det var min första tanke, men med tiden har jag insett att det snarare handlar om en strategi för att orka med.
 
Jag vet att jag skulle kunna köra ett träningspass, men den energi som skulle krävas för återhämtning måste jag välja att prioritera på annat håll för att orka med vardagen. Mina marginaler har varit för små. Jag har känt mig mentalt utmattad på ett sätt som gjort att jag inte har haft förmåga att aktivera mig fysiskt.
 
Nåja, nu har jag semester, men jag inser att jag måste låta min hjärna och kropp återhämta sig. Med tiden ska jag börja träna mer systematiskt. Imorgon åker jag hem till Boden, och då kan det bli lite löpning och hinderbana. En positiv sak är att mina knän faktiskt har börjat bli bra. De är inte riktigt 100-procentiga, men definitivt bättre.
 
Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fundera på att skaffa Training for the new alpinism av Steve House och Scott Johnston. Med tanke på din höga ambitionsnivå så kommer den att kunna hjälpa dig med ett långsiktigt träningsupplägg.

2015-07-25 @ 17:57:51
Postat av: Robin H

Livet är alltid upp och ner, fint att du inser det och gör det till en fördel!! Kör hårt när du känner för det :)

2015-08-05 @ 10:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0