Vinson, nu kommer jag!

Så där ja, då var det bestämt. Jag åker till Antarktis för en bestigning av Mt Vinson nu till jul. Jag kommer att åka med Adventure Network International (ANI). Kostnad USD 40 000. Lite synd att dollarn står i över 7,2 sek. Hade jag beställt resan i april när dollarn stod i 6,5, hade jag sparat nästan 30 000kr.
 
Jag har fått ledigt för min chef och vikarie är fixad. Mejl med anmälan till ANI har gått iväg, och nu väntar jag bara på bekräftelse, sen kommer jag att boka flyget till Punta Arenas, Chile. Det blir flyg härifrån 13/12-14 och hem 2/1-15. Resan går på ca. 16 000, helt överkomligt.
 
Vaccin har jag alla som krävs, och inget visum behövs för svenska medborgare till Chile. Eftersom det är en kommersiell expedition står de för all gemensam utrustning och mat. Jag behöver bara bekymra mig om min personliga utrustning och vilket snacks jag vill ha med mig. Glassigt värre! Jag hoppas dock att det är lite erfaret folk som jag åker med. Kanske, kanske kan man övertala guiderna om att vi gör lite fler toppar osv. när vi ändå är där, men är man inbunden med flera nybörjare, så är det väl så att man får anpassa sig till dem.
 
Nu ska här börjas tränas ordentligt. Snart får jag uppleva bergen, igen :)
 
 
Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Kenneth

Kul att se Joel!Då kanske vi möts i luften över sydamerika 2/1;)Surt med dollarn.Du får säkert valuta för slantarna.
Pergite!

2014-10-05 @ 18:06:15
Postat av: Linus

Kul att du kommer ut i bergen igen! Att övertala guiderna tror jag inte är nå problem.. och att övriga gruppmedlemmar skulle behöva begränsa dig tror jag inte. Vill dom inte klättra nå mer så ere väl bara för dej o knyta in dej med nån av guiderna o köra.. så hade iaf jag resonerat om jag jobbat där nere. Enda hindret kan väl ev. vara tillstånd eller företagets försäkringsbolag...

2014-10-05 @ 23:59:21
Postat av: Joel

Kenneth, Är det Aconcagua som är målet?

Linus, Precis. Jag tror nog guiderna kan vara på, men jag vet inte vilken policy arrangören har. Hänger väl samman med försäkringar osv.

2014-10-06 @ 05:48:16
Postat av: Kenneth

Jepp Aconcagua står på menyn. Avresa 1/1.
Pergite!

2014-10-06 @ 18:13:05
Postat av: Joel

Då får jag önska dig en god tur på Aconcagua!

2014-10-06 @ 19:12:31
Postat av: Kenneth

Detsamma till dig!
Pergite!

2014-10-06 @ 20:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0