Nya tag

Efter en del motgångar och bakslag, så har jag till slut kommit fram till ett beslut. Jag ska frångå min strävan att göra självständiga och icke-kommersiella bestigningar. För min del betyder det att jag nu accepterar att jag får köpa in mig i en arrangerad tur till Vinson. Det är ju min stora dröm att få besöka Antarktis och bestiga berg där.
 
Visserligen kostar det mer, och det går knappast att se det som en bestigning i ren alpin stil. Dock har det visat sig vara mycket svårt att hitta två kamrater, vilka har rätt erfarenhet och som jag har klättrat med. Dessutom ska de ha medel och motivation. Det är bara att bita i det sura äpplet och göra denna curlingbestigning.
 
Om allt går i lås kan jag åka till jul, men det hänger delvis ihop med hur mycket pengar jag kan skrapa ihop. Alternativet är att jag åker till Carstensz till jul. Något av dessa berg ska det bli inom överskådlig framtid. Eller rättare sagt, båda står på listan, men sett över ett par år.
 
Att inte göra bergen är inget alternativ.
 
Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Johan

Trist att inte kunna följa sina värderingar. Hoppas att du hittar motivationen och ska bli intressant som vanligt att följa projekten.

2014-06-09 @ 13:42:41
URL: http://jsandevarn.se
Postat av: Joel

Ibland måste man se verkligheten som den är. Vill jag bestiga Vinson, så är nog detta det mest realistiska alternativet.

2014-06-09 @ 22:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0