Tillbaka till ruta ett

Igår hade jag ett samtal med Nick Lewis, delägare i ALE, över Skype. Han hade tittat på våra ansökningar och kommit fram till att de inte kunde acceptera oss som en självständig grupp. Motiveringen var att erfarenheten inom gruppen var för ojämn, och att det saknades tillräcklig erfarenhet av självständiga bestigningar inom gruppen.
 
Alltså är jag åter på ruta ett. Om jag vill göra Vinson självständigt denna jul, måste jag hitta två andra som har gjort självständiga bestigningar och med en kvarts miljon över. Var hittar man dem? Det andra alternativet är att gå med i en kommersiell grupp, men det är verkligen inget jag vill.
 
Om det verkar som att jag får svårt att hitta klätterkamrater ska jag nog ställa om siktet mot Carstensz till sommaren och i värsta fall sikta in mig på Vinson till julen 2015. Lite lång väntan, dock. Men än har jag inte givit upp hoppet för denna jul.
 
Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Jsandevarn

Trist! Hoppas att du hittar en grupp!

2014-01-30 @ 08:54:53
URL: http://jsandevarn.se
Postat av: Joel

Ja, det var en liten besvikelse. Jag håller på och jagar vidare.

2014-01-31 @ 22:10:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0