Vinna-vinna-koncept

Jag har ju som princip att inte vara sponsrad, men i och med att jag och mina kamrater tilldelats Mountain Adventure-stipendiet, så får vi en del pengar och utrustning. Jag har precis inhandlat en North Face-skaljackan. Minus One Jacket, och en Corax-sele från Petzl, dvs. de som stödjer stipendiet tillsammans med Addnature.
Jag har i ett tidigare inlägg förklarat hur jag tänker kring detta med att undvika sponsring. Eftersom jag inte ska ha någon förtjänst av stipendiet, så skänker jag motsvarande belopp som utrustningen kostar till ett välgörande ändamål. På detta sätt blir det en win-win-win-situation för oss alla. De som står bakom stipendiet får uppmärksamhet, jag kan fortsätta vara "osponsrad", och fattiga kvinnor/flickor runtom i världen får ekonomisk hjälp. Jepp, jag har precis skänt 4190kr till Action Aid, en organisation som arbetar med att förbättra villkoren för fattiga kvinnor.
 
Bild på kontoutdrag:
 
 
Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Kristina

Win- win-win-win blir det. Alla som ser jackan blir så glada, för att den är så snygg!

2013-01-03 @ 16:44:05
Postat av: Joel

Sant!

2013-01-03 @ 16:49:41
Postat av: Andre' Sinclair

Ett föredömligt trovärdigt agerande som inspirerar!!

2013-01-04 @ 02:19:06
Postat av: Joel

Tack André!

2013-01-04 @ 09:47:27
Postat av: Robin H

Det kallar jag karma! Som engagerad inom Rädda barnen är det kul att höra att du valde den typen av organisation eftersom det hjälper barn också! God fortsättning :)

2013-01-04 @ 22:25:09
Postat av: Joel

God fortsättning till dig med! Kul att höra att du är med i RB. Har själv varit aktiv där tidigare.

2013-01-04 @ 23:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0