Premiär isklättring

Anders vid ett annat tillfälle.
 
Idag var jag på vinterns premiärtur för isklättring. Jag och Anders var och klättrade i ett gammalt gruvhål. Fin is ca. 25 meter, grad WI IV. Vi topprepade bara denna gång, eftersom det var premiär. Som vanligt fick jag bra med pump i början, men redan andra svängen blev det bättre. Var visserligen lite trött, men tekniken kom tillbaka.
 
Jag ska försöka hitta en fin liten is som jag kan bouldra på, mest för att träna balans, fotisättning, sätta skruvar snabbt osv. Nåja, med tanke på att det var premiär, så måste jag säga att jag ändå är nöjd med dagen. Skönt med värk i underarmar och vader.
 
Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0