Klätterträff

Nu till helgen ska jag hålla en klätterträff hemma hos mig. Enligt planerna ska det komma fyra intresserade som hoppas på att få lära sig de praktiska grunderna i alpinism och isklättring. På programmet står det kunskap om utrustning och grundläggande knutar, rephantering och replagsarbete, avancemang på glaciär, självräddning via self arrest och repklättring, kamraträddning ur glaciärspricka samt isklättring.
 
Det har blivit en del rekande och flängande för att hitta lämpliga platser att öva på samt lån av grejer. Tyvärr, känner jag att den där förkylningen som jag lyckats förtränga börjar göra sig lite påmind. Av den anledningen ska jag ta det lugnt med träningen, dricka te och inta sängläge med min surfplatta.
 
Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0