Call of the Wild

Nu när vintern börjar närma sig, och det börjar vara höstfrost, så känner jag en enorm dragning ut i naturen. Just nu vill jag inget annat än att snön ska lägga sig. Jag fantiserar om hur jag spänner på mig mina skidor och min pulka, och drar ut i vinternatten. Att få komma till en fin glänta mellan snötyngda granar. Allt är tyst och himlen är stjärnklar. Frosten biter i kinderna. I pulkan har jag med mig ved (man ska inte göra åverkan på skog som inte är ens egen). Jag skottar upp en stor snöhög för att göra en quinzhee-grotta, och låter den frysa ihop, medan jag gör upp en eld och steker mitt rimmade fläsk som jag äter på mjukkaka. Sedan kokar jag mitt kaffe under stjärnorna.
 
När jag är mätt och belåten fortsätter jag med min quinzhee och gräver ut innandömet. När allt är klart har jag ett fint snöskydd. Där ska jag sova ett par nätter innan jag vänder åter till civilisationen.
 
Det är sådant jag drömmer om.
 
Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0