Om en vecka

... så är det dags för First Ascents i Pamir. Idag var jag och hämtade ut min nya sovsäck. En PHD Hispar 600, som klarar ned till -21C och väger endast 1047gr. Den är specialgjord för mig. Längden är anpassad samt att jag valt att bara ha en halv dragkedja för att spara vikt. Dock gick den på 6300kr.

Vidare har jag köpt mig ett par nya Salomon XA pro 3D. Mitt FJÄRDE par! Jag inhandlade också ett tunt liggunderlag i cellplast för att skydda mitt NeoAir Pro. Dock var jag tvungen att köpa det tillsammans med en blaha-sovsäck (festival-kit på Claes Ohlson). Alltså har jag införskaffat två nya sovsäckar idag ;)

Slutligen har jag bokat tågbiljetter ToR till Arlanda + införskaffat allt från Apoteket som jag behöver. Det är nu det börjar kännas att det är på riktigt!

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: ullis

Åh min PHD sovsäck är super:)-32 Du kommer säker trivas med din

2012-07-05 @ 21:36:22
Postat av: Joel

Tack! Jag har ju en Robert's för -38, så min PHD är fin för lite lättare/varmare turer :)

2012-07-05 @ 22:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0