BCAA

Jag har efter lite efterfrågningar på bl.a. Utsidan fått tips på att äta BCAA istället för kreatin. Syftet är helt enkelt att, i möjligaste mån, minska på muskelnedbrytningen på hög höjd. Eftersom kreatin är vätskesamlande, hade jag lite funderingar kring dess effekt. Nu tar jag med kapslar med grenade aminosyror. Fördelen med detta är att kroppen snabbare kan ta upp dessa aminosyror som behövs för att bilda protein till musklerna. Kapslarna innehåller tre sorters aminosyror; leucin, isoleucin och valin. Dessa ska öka muskeltillväxten rent generellt.
 
En annan fördel med BCAA är att det väger mindre än kreatin samt att det är i kapselform, vilket underlättar intaget. Förhoppningsvis ska jag inte bli tanig efter denna tur.
 
Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Kenneth

Skall bli spännande och höra utfallet av detta. Frågan är om du får i dig tillräckligt mycket protein för att det skall ha effekt?

Lycka till på nya äventyret!

2012-07-07 @ 17:37:56
Postat av: Joel

Jag kommer att tappa muskelmassa hur jag än gör. Det BCAA kanske gör är att minska förlusten. Egentligen skulle det behövas en större grupp med kontrollgrupp för att avgöra dess effekt. Men jag vet ju hur mycket muskler jag kan tappa, så kanske kan jag se om det haft effekt trots allt.

2012-07-07 @ 20:45:01
Postat av: Robin H

Äter detta dagligen just nu och har gjort det i över ett år, det är oslagbart! Iaf kännerj ga skilland på piggheten i musklerna om jag tar det innan ett klätterpass, mendet har aldrig hängt med på ett berg så det kanska blir att testa det sen :)

2012-07-13 @ 21:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0