Klättersäsong


Njupeskär i vinterskrud

Klippklättersäsongen börjar gå mot sitt slut. Tyvärr har jag inte alls kunnat/hunnit klättra så mycket som jag skulle önska. Dels beror det på att jag varit borta hela sommaren, dels på att jag har ett jobb att sköta. Dock har jag hunnit ut ett par gånger sedan jag kommit hem. Mest har det blivit topprep, men är vädret bra till helgen som kommer ska det bli lite mer klippklättring. Det behövs verkligen, så medioker som jag är på det.

Oktober, november är ganska tråkiga månader, och då inte bara för klättringen. Det är för kallt och blött för klippa, men för tidigt för is. Helt enkelt blir det inomhusklättring som substitut. Sedan när vintern kommer, så har jag tänkt klättra en hel del is. Trängslet, Rjukan, Funäsdalen och om det vill sig Njupeskär. Med tanke på våra funderingar att åka till Pamir för att göra förstabestigningar, så behöver jag köra mycket teknisk klättring. För på okända toppar vet man aldrig vad som väntar en :)

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0