Fulufjäll



Idag har jag ägnat kvällen åt att förbereda mig inför helgens fjälltur. Jag och Kristina ska faktiskt åka iväg till Fulufjäll. För Kristinas del blir det första fjällturen någonsin, medan jag ser fram emot att få se Njupeskär sommartid. I stort ser upplägget ut som följer: imorgon åker vi till Mörkret för att därifrån gå in till Njupeskär. Målet för dagen är Rörsjöstugan. På lördag ska vi vandra ned till Tangsjöstugan för att övernatta där. På söndag tar vi oss tillbaka till Mörkret för att sedan köra hem till Falun.

Det ska bli riktigt skönt med en fjälltur, såhär i inledningen av hösten. Det har varit mycket på jobbet, men jag har inte känt att den stundande fjällturen har varit en belastning. Faktiskt tvärtom. Trots att jag vet att jag kommer att vara trött på söndag kväll, så är det en annan sorts trötthet. Jag vet att en fjälltur är det perfekta sättet att koppla bort jobbet och vardagsbekymmer.

Bilden är från när jag var i Fulufjäll vintern 2007.

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Två yxor

God tur!

2011-09-15 @ 21:43:45
URL: http://villut.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0