Njupeskär


Njupeskär i vinterskrud 2007. Höll dock inte på med isklättring vid tillfället.

Eftersom jag har planer på att åka till Pamir och göra förstabestigningar nu till sommaren, så måste jag arbeta med min tekniska klättring. Grejen med förstabestigningar är att man faktiskt inte vet vilka hinder/problem man kommer att ställas inför, och därför blir tekniska klätterfärdigheter centrala. Jag hann tyvärr inte klättra så mycket på klippa som jag önskade eftersom jag tillbringade mestadelen av sommaren i Pamir. Däremot tänker jag passa på och klättra desto mer is denna vinter. Jag har som målsättning sagt att jag ska klättra Njupeskär i år. Graderingen är inte så farlig, runt WI4. Dock ska det bli lite klättring i både Trängslet och Rjukan innan det bär av mot Sveriges högsta fria isfall. Klättersäsongen är mellan 1/12 till 1/4, så mars känns som en ganska lämplig tid. Isen har vuxit till sig ordentligt och dagarna har blivit lite längre.

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Två yxor

Mot Njupeskär 2012!

2011-10-09 @ 23:53:08
URL: http://villut.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0