Fjällsemester



Jag har precis kommit hem efter fem dagar i fjällen, Tänndalen. Nu kanske du undrar vilka toppar jag besteg, vilka isar jag klättrade eller mellan vilka stationer jag skidade med pulka. Tyvärr kan jag inte presentera några toppar, isar eller stationer. Faktiskt var det en ganska "vanlig" fjälltur. Anvi med familj hade hyrt en finfin stuga (bastu, diskmaskin, induktionshäll, öppen spis osv.), vilken jag + Krha och barn delade. Dagarna fylldes med slalomåkning, skidturer, myskoxbeskådning och skotertur. Det sistnämnda var det mest uppskattade.

Nåja, för att balansera veckan ska jag åka till Rjukan imorgon och klättra isar i världsklass. Det blir lite mera back to basic, med övernattning i ett trångt alpinisttält och matlagning på primuskök. Den frystorkade maten, däremot, lämnar vi hemma.

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0