Bättre sms


För en liten stund sen fick jag ett sådant där sms som jag trivs bättre med; de är i baslägret, de har ätit mat, de väntar på bussen till Osj. Ett tag trodde jag att Osj var en förkortning, men nu har jag lärt mig att det är Kirgizistans näst största stad, med ungefär 240 000 invånare, känd sedan 700-talet och med textil som främsta industri. Det låter som civilisation. Jag tror till och med att Axel, Elin, Benny, Isak och Joel kommer att sova inomhus i sängar inatt! De är lite besvikna förstås, men ett berg som Pik Lenin kan man inte bestämma över. Från den här horisonten känns det riktigt bra att de var kloka nog att gå ner.

Kanske kommer Joel att hitta ett Internetcafé under dagarna i Osj, och då kommer han dels att läsa ikapp bloggen, för att ta reda på vad det egentligen är han haft för sig de senaste två veckorna, dels förhoppningsvis skriva ett eget inlägg.

Nu blir det några dagars vila. Nästa bergsäventyr börjar framåt fredag. Tills vidare är det vanliga Kirgizistan-äventyr som gäller. Inte så illa det heller! :)

Mot nya höjder!/Kristina


Ett P.S. till Elins mamma - det var jättetrevligt att höra av dig. Jag uppskattar mycket att du ringde!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0