Trängslet

Idag var jag och klättrade i Trängslet, Älvdalen för första gången. Trots att det är nära till mig, så har jag inte kommit mig för att åka dit tidigare. Dock valde Jöer och jag en perfekt debutdag, då det var -5 och sol. Vi åkte från Falun 07.00 och drygt två timmar senare var vi framme. Det fina med Trängslet är att isarna finns i anslutning till vägen. Vi började med att klättra Stora isen, ett 60m isfall, multipitch och 1:e man. Därefter kommer man upp i den s.k. spillrännan, och där finns det ett antal mindre isar att välja på. Vi klättrade två leder Skivan och Solo. Den senare topprepade vi några gånger+ att jag också ledade den en gång. Vi kände oss ganska nöjda och gick till bilen för att äta lunch. Därefter gick vi ned till en is som heter Brudslöjan, vilken jag också fick leda.

Summa summarum, jag är mycket nöjd med min dag. Jag fick klättra i mer än fem timmar på fyra olika isar, vilka jag ledade, inklusive multipitch.






















Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0