Svamptjuvar!

Av värsta sorten! Eftersom det inte blev någon klippklättring, så tänkte jag ta och bege mig ut i skogen och vittja mitt kantarellställe. Men som många gånger förr visade det sig att någon annan har hunnit före. Där kommer man och är riktigt taggad för storskörd, men hittar bara resterna av avsnoppade svampfötter. Det borde vara olagligt att stjäla andras svamp ;) Nåja, jag kan trösta mig med att förra helgen blev skörden uppåt 15 liter. Idag däremot fick jag nöja mig med lite vårtig röksvamp som jag stekte upp. Helt okej, och jag fick mig en skogspromenad också.

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Två yxor

Plockade ett par kg kantareller igår med Rasmus. Kunde säkert plockat mer om jag varit ensam, men det blev en fin dag i skogen. Kantarellfrossa!

2011-08-28 @ 19:33:03
URL: http://villut.se
Postat av: Joel

Mm, smörstekta kantareller tillsammans med lök och en skvätt vitt vin. :P

2011-08-28 @ 22:56:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0