Cykeltur till Köpenhamn

Jag har funderat på vad jag ska hitta på under påskledigheten. Några idéer som dykt upp är att bestiga Jbel Toubkal eller Breithorn. Dock strandade dessa planer pga. det blev omständligt med flygavgångar, kostnader och tidsbrist. Reservplanen var att åka ned till Bohuslän och klättra lite fin granit, men jag hittade ingen att åka med, trots efterlysning på Utsidan. Jag kände mig lite modstulen tills jag kom på idén om att jag kan göra en cykeltur ned till Köpenhamn. Faktum är att jag och Kristina pratade om att åka ned dit bara för skoj skull. Den enda skillnaden är att jag sätter mig på cykeln och börjar fem-sex dagar i förväg. Det är ca. 75 mil från Falun, så det blir i snitt 12-15 mil per dag. Kristina tar bilen och på så sätt tajmar vi in ankomst samma dag. Vi hinner turista ett par dagar i Köpenhamn innan vi tar bilen tillbaka.

Det hela är redan spikat, så frågan är bara om jag ska cykla på fem eller sex dagar. Beroende på vad jag bestämmer, så kommer jag att börja cykla på lördag respektive söndag nästa vecka. Hur som helst ska det bli riktigt roligt att få sätta sig på cykelsadeln igen :)

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0