I valtider

Jag har tidigare diskuterat vilka tänkbara projekt jag funderar på. Egentligen har det utkristalliserat sig tre huvudlinjer. Begränsningarna sitter i pengar, lika eller mer avgörande är yrkes- och familjefaktorer. Jag utgår från min nuvarande situation när det gäller förslagen, vilka är:

1. Jag gör Castensz nu till julen 2010 och skidar över Grönland till sommaren. Detta utesluter Vinson till julen 2011.

2. Jag satsar allt på Vinson till julen 2011. Möjligtvis kan jag ha utrymme för mindre tur till t.ex. Alperna under sommaren.

3. Jag satsar på Castensz till julen 2010, men hoppar över Grönland för att kanske kunna göra Vinson till julen 2011. Detta förutsätter att jag kan lösa logistikfrågan på ett smidigare sätt.

Vilket alternativ skulle du föredra? Och, nej det finns inget fjärde alternativ;)

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Alternativ 4 ;)

Är den här omröstningen direkt beslutande eller endast rådgivande? Allmän och lika rösträtt, eller proportionerlig efter ännu-inte-helt-uttänkta-variabler?

2010-09-09 @ 17:59:49
Postat av: Joel

Ahh, någon med insikt i valförättande, förstår jag :) Valet hålls i god diktatorisk anda, dvs. den är endast rådgivande. Det råder allmän och lika rösträtt, enligt den gamla goda principen att alla är jämlikar, men vissa är mer jämlika än andra.

2010-09-09 @ 18:37:03
Postat av: Anvi

Ahhh krig är fred, slaveri är frihet.



Alternativ 2 av rent egoistiska skäl eftersom jag skulle kunna hänga med till alperna, men inte på de andra.



Alternativ 1 om 7 toppar är det som gäller. Tror turen över Grönland ger värdefull kunskap till att ta Vinson senare. Tror skidturen till Vinson t o r kan bli väl tuff som första polartur? Men känner du för att gå rätt på Antarktis alt 3.



se det var en underbar helgardering. ...innerst inne e vi alla folkpartister...(Euskefeurat)

2010-09-09 @ 21:42:39
URL: http://villut.se
Postat av: Joel

Anvi: Jepp, en helgardering, men bra med lite input iaf :)

2010-09-10 @ 20:37:59
Postat av: Anonym

Och vad hände med Cho Oyo?:)

2010-09-11 @ 11:00:51
Postat av: Joel

Blank: Hm, Cho Oyu finns fortfarande kvar i mina drömmar, men problemet med det berget är snarare säsongen än något annat. Eftersom jag har det jobb jag har, så kan jag inte ta ledigt när det passar mig. Och att få tjänstledigt ett par månader för att bestiga berg i Himalaya, tror jag kan bli svårt :) Dock kan ju saker och ting förändras, och i så fall kommer Cho Oyu kanske att åter aktualiseras.

2010-09-12 @ 11:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0