Mat

Jag är ganska måttlig i fråga om sprit. Desserter ratar jag helt. Faktiskt inte pga. hälsoskäl, utan att jag bara inte är så förtjust i det. Jag tränar en del, både kondition och styrka. Dessutom gillar jag att röra mig ute i friska luften. Allt detta sammantaget gör att jag är en välmående herre i sina bästa år. Dock finns det ett område som jag definitivt kan utvecklas inom, och det är maten. Förvisso äter jag inte desserter, men det betyder inte att jag inte äter annat onyttigt. Jag har absolut inga problem med godis eller snacks, vilket jag äter ofta och mycket. För det mesta ursäktar jag det med att min kropp behöver energin, pga. all träning... ...f'låt tog en paus där för att proppa i mig en cocosprick. Dessutom äter jag ganska enahanda och inte sällan hel- eller halvfabrikat. Jag kan laga mat, men jag tycker bara att det är tråkigt att bara laga mat till mig själv. Nåja, av någon anledning har matkvalitén höjts en aning under det senaste året ;)

Jag kan i alla fall konstatera att här finns det utvecklingspotential, sett utifrån ett hälsoperspektiv.

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Kristina

"Höjts en aning"!?!? En litotes, på min ära! ;)

2010-09-07 @ 21:05:54
Postat av: Joel

Förvisso, eller kanske: "matkvalitén har inte försämrats".

2010-09-07 @ 21:32:38
Postat av: Robin H

Ja vem skulle tanka nya bilen med kloakvatten. Nej uschh för halvfabrikat. Färska råvaror är det vi är menade att äta. Frukt, grönsaker, rotsaker, baljväxter, fisk och kött är grejer det!

2010-09-08 @ 18:10:46
URL: http://robinhaag.blogspot.com
Postat av: Joel

Robin: Du har så rätt. Problemet är bara att jag inte har inspiration och drivkraft nog att bara nyttja färska råvaror.

2010-09-09 @ 17:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0