Det naturen ger


Idag ska jag ut på en fisketur med övernattning i tält. Det ska bli lite spännande, kanske mest för mitt sällskap som är en kille på tio år. Även om vi inte går långt eller högt, så är detta ett äventyr för honom. För mig är det mest rekreation. Det finns något högst tillfredsställande i att själv fånga/samla den mat som man äter, oavsett om vi pratar om fisk, svamp eller bär. Jag tror alla kan känna igen sig i den känslan. Just svampplockning är något som jag ägnar mig åt, men i fråga om bär är det mest åkerbär och hjortron som får mig att böja min rygg nuförtiden.

Nåväl, ikväll ska vi förhoppningsvis kunna steka vår nyfångade fisk över öppen eld. Därefter blir det att grilla mashmallows, och medan mörkret lägger sig, tystnar vårt prat allteftersom vi trollbinds av eldens lågor.

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0