Problemlösning ;)

När man är ute på berg ställs man inför många olika typer av problem. Jag tänkte bara tipsa om en specifik problemlösning jag varit med om. Själva problemet är att vissa frystorkade rätter, speciellt de som baserar sig på potatis, brukar göra en riktigt gasig. Jag köper därför inte sådana rätter själv. Dock har det hänt att jag legat i ett litet alpinisttält med kamrater som glatt proppat i sig dessa frystorkade rätter, med resultatet att jag ligger och lider för detta.

På hög höjd brukar sömnen vara dålig som den är, men att då ligga instängd med polarens mök gör det inte lättare att somna. Man bara ligger där och väntar på att nästa fis ska komma, och mycket riktigt, där kom den. Det dröjer fyra-fem sekunder innan den når ut och det är av den där genomträngande sorten. Det går bara inte att slå bort tanken på stanken. Och så fort den börjar klinga av, så där 10 minuter senare, så hör man nästa komma och allt börjar om igen. Senast jag var med om det kom jag, efter lång tids vånda, på ett jättebra sätt att lösa problemet. Jag hade försökt att täcka för näsan med fleecekragen och balaclavan, men då fick jag bl.a. problem med kondens. Det var då jag kom på idén att stryka lite av min minttandkräm på överläppen. Detta gjorde att jag kunde sova helt obesvärad av min polares bullriga mage. Ja, öronproppar ingår i standardutrustningen :)

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Anvi

Dåså! Lapskojs e gott.

2010-11-29 @ 09:47:46
URL: http://villut.se
Postat av: Joel

Haha, kör på det du! Jag har ju mina metoder nu :)

2010-11-29 @ 18:25:09
Postat av: Anonym

Går det att tillämpa i Hasses Hörna?

2010-12-01 @ 18:30:24
Postat av: Joel

HH: Jodå, det går bra.

2010-12-01 @ 22:41:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0