Glada och tråkiga nyheter

Tyvärr verkar det som om Ulnä inte kommer att göra oss övriga sällskap till Denali. Jag ska inte gå in på några detaljer, men det handlar till största del om att hon inte riktigt kunna förbereda sig på det sätt hon önskat. Ett svårt beslut, men som visar prov på självkännedom och omdöme. Efter beskedet har vi övriga försökt kolla av våra klätternätverk, efter en potentiell ersättare, men utan framgång. Det handlar givetvis om att det är alltför snabbt inpå. Folk har andra planer och/eller känner de sig inte riktigt förberedda. Till saken hör också att vi inte vill ta in vem som helst. Personen bör ha erfarenhet av en del höga berg.

Nåja, tre fungerar, även om det inte är optimalt. Till den glada nyheten, så har mina Millet Everest GTX äntligen kommit. Nu snackar vi 2,7kg alpin orgasm! De känns bekväma att gå i, och de tillåter extra strumpor och svullnande fötter. De sägs hålla värmen ned till -60C, och sett till att det blir ca. en hundralapp per minusgrad, så känns priset helt ok.

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Linus

Lite avis blir man ju när man ser bilden... ;)

2010-05-06 @ 00:55:21
Postat av: Joel

Ja, jag vet! Det är nästan så att jag blir avis på mig själv :)

2010-05-06 @ 21:06:31
Postat av: Elin

Knarrar dina skor när du går? Mina knarrar så att jag knappt kan tänka på annat, kanske fick ett måndagsexemplar...

2010-05-07 @ 10:09:38
Postat av: Joel

Mina låter också väldigt mycket. Det är förvisso lite störande, men det brukar ändå knaka en hel del när jag tänker, så därvidlag är det ingen skillnad.

2010-05-07 @ 14:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0