DIY-projekt

Jag har ett par DIY-projekt på gång (Do It Yourself). Det ena är att göra ett nässkydd som jag kan ha när jag sover. När man sover vintertid brukar man dra åt öppningen på sovsäcken så att det bara är en liten öppning för näsa och mun. Dock brukar jag bli väldigt kall om näsan, och därför tänkte jag göra ett skydd som jag kan fästa till balaclavan. Det kan tyckas som ett litet problem med nedkyld näsa, men med tanke på den bristfälliga sömn man redan får på hög höjd, kan ett nässkydd vara värt både vikten och besväret att göra.

Den andra grejen jag ska göra är att sätta dit dragkedjor på mina fleecebyxor. Man ska alltså kunna öppna byxorna utmed yttersidorna. Det är samma princip som många skalbyxor fungerar efter. Tanken är helt enkelt att det ska vara enkelt att båda ta av och på sig fleecbyxorna medan man är ute och går. Genom konstruktionen behöver jag inte ta av mig skor eller skalbyxor, vilket är nog så viktigt sett ur en nedkylningsaspekt.

Min förhoppning är att jag ska bli klar med dessa grejer innan jag åker till Jämtland. Det vore bra att få testa grejerna under riktiga förhållanden.

Till topps! /Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0