Den som söker skola finna

Hepp, det gick fort att hitta en klätterkamrat. Imorse såg jag att jag hade fått ett brev från Lipe, och det är nu bestämt att han och jag ska göra detta tillsammans. Det är alltid roligt att lära känna nya bergsfantaster, och sedan är det aldrig fel att utöka skaran av klätterkamrater, t.ex. till denna tur kunde ingen av mina vanliga kamrater följa.

Nåja, så här ser alltså upplägget ut: jag och Lipe åker med bil på måndag 5/4. Vi åker när vi känner för det, då vi bara behöver vara framme i Storulvån till kvällen. Vi övernattar i tält vid stationen för att nästa dag ta oss till Sylstationen, och mer precist insteget vid Tempeldalen. Det blir en tidig kväll för vi ska göra en alpin start på onsdagen för att hinna med hela traversen. Förhoppningsvis ska vi hinna tillbaka till Sylstationen innan det blir alltför sent, så vi kan möta mina kollegor Mafo, Tosu plus fru, vilka skidat Storulvån-Sylstationen under dagen. Kanske firar vi med middag inne på stationen. Torsdag och fredag går åt till att ta etapperna Sylstationen-Blåhammaren respektive Blåhammaren-Storulvån. Nu hoppas vi bara på bra väder.

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0