Träning v22

Denna vecka körde jag bara fyra pass. Tanken är att jag nu ska börja vila mig i toppform. Jag tänkte dock sammanställa det senaste halvårets träning enligt indelningen konditions-, styrke- och belastningsträning.

Till konditionsträning räknar jag löpning, cykling och innebandy, medan belastningsträning inkluderar klätterturer och alla backpass. Styrketräningen består av alla timmar på gymmet. Fördelningen blev 93h kondition, 61h belastningsträning och 38h styrketräning. Det känns som om det blev en ganska bra balans mellan de olika träningsformerna. I snitt har jag tränat lite drygt 1h om dagen under det senaste halvåret. Dock ligger jag i snitt på 1,5h under de senaste månaderna.

Cykel till jobbet (ti-on, fr)
Styrketräning i onsdags (60 min)
Löpning i tisdags (12km) 
Vandring med packning till jobbet i torsdags (45 kg)
Stockdragning +packning (20kg) i lördags, hopptornsbacken höger x 10

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0