Cykeltur?

Eftersom vi klarade av bestigningen så pass snabbt, så har det uppstått ett annat problem. Vad ska vi göra med all överbliven tid? Att bara sitta i Anchorage på ett vandrarhem osv. ar inte så kul, och dessutom blir det en ganska kostsam historia i längden. Jag måste ju spara mina penningar tills jag kommer till Chicago, Washington och New York. Dawe har pga. olika omständigheter tvingats att flyga hem tidigare, så han åker faktiskt redan ikväll. Det betyder att Elbe och jag är kvar här i USA:s största stat. Vi har därfor kommit på tanken att vi ska ut på ett cykeläventyr. Vi ska nog hyra cyklar och sedan bege oss från Anchorage i rikting mot Fairbanks. Allt som allt beräknar vi att vara ute i drygt en vecka. Fördelen är att vi har den mesta utrustning vi behöver som tält, kök osv. En annan vinst är att det blir ganska billigt. Huvudsaken är att vi iaf inte "bor" upp alla våra pengar.

Egentligen skulle jag vilja satsa på att cykla hela vägen upp till ishavet, men det känns väl osannolikt, med tanke på förutsättningarna. Nåja, det vore coolt att ha korsat Alaska från norr till söder. Dock finns det ett annat problem och det är att oljebolaget inte tillåter folk att ta sig hela vägen upp till kusten. Nåja, följ gärna med på mina fortsatta äventyr!

Till topps! /Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0