Tältnätter

De tre senaste åren har jag noggrant bokfört alla mina s.k. tältnätter. Det innebär nätter jag har sovit utomhus på något sätt, antingen i tält, bivack eller under bar himmel. På ett sätt är antalet en bra värdemätare på hur aktiv man har varit som friluftsare. 2007 kom jag upp i det inte oansenliga antalet 24 nätter. De flesta kommer från en cykeltur jag gjorde på Lofoten. Året därpå kom jag upp i imponerande 38 tältnätter. Mer än var tionde natt under året ;) De flesta nätter noterades genom cykelturen genom Sverige + bestigningen av Mt Blanc och Aconcagua.

Hur gick det under 2009, då? Faktiskt helt okej. Jag kom upp i 36 tältnätter, så det är helt klart godkänt. De flesta nätterna samlade jag på mig under sommarens klättring i Alperna och Ryssland. Nu gäller det bara att upprätthålla denna nivå under 2010 också. Det känns som om det kan bli lite svårare, men jag ska väl göra ett ärligt försök :)

Till topps! /Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0