Isklättring på Oxberget

Igår åkte jag, Mawa och Anvi ut till Oxberget vid Djurmo för att klättra lite is. Till saken hör att vi har försökt komma ut under ett tag, men det har inte funkat. Denna helg var den sista helgen för att klättra på Oxberget, då det efter 1 mars blir fågelskyddsperiod. Vädret var helt ok, lite över nollan + lite dis. Isen var på sina håll och kanter lite porös. Det kom lite tallrikar (skivor av is) flygandes. Egentligen trodde jag inte att jag skulle kunna klättra så mycket, eftersom jag har problem med en armbåge, men när jag väl suttade yxorna i isen fanns det ingen återvändo. Vilken känsla! Upplevelsen + adrenalinet gjorde att jag nästan glömde bort smärtan.

Jag vill passa på och tacka Mats och Jan som också var vid Oxberget och klättrade. Vi fick klättra på deras rep, vilket var väldigt schysst. Nåväl, jag känner mig väldigt nöjd med dagen. Lite har jag fått blodad tand för klättring, så jag kanske ska åka till KFUM på onsdag och revanschera mig på inomhusväggen.

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Anvi

Visst var det en fin dag på (sen vertikala)isen. Nu har jag hittat din blogg oxå.

2010-02-28 @ 18:35:16
URL: http://villut.se
Postat av: Joel

Och jag har hittat din hemsida :)

2010-02-28 @ 19:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0