Att gå på pumpen

Det gjorde jag under min senaste tur. Det var när Denaligänet åkte till Jämtland som det visade sig att pumpen till mitt Primus Omnifuelkök läckte som ett såll. Eftersom bensin är det bränsle som man använder sig av på Denali, var tanken att vi skulle öka vår säkerhet i att hantera ett bensinkök. Dock måste det ha varit något fel med någon tätningsring. I normala fall betyder det här att man måste ställa in turen. Det säger sig självt att en vintertur är omöjlig utan kök. Som tur var hade Ulnä med sig pumpen till sitt kök, vilket räddade oss. Dock lärde jag mig en värdefull läxa. Kolla alltid upp att saker och ting fungerar innan man åker. 

Jag reklamerade pumpen, och efter några mejl fram och tillbaka, så fick jag en ny pump. Ett plus i kanten för Primus.

Till topps! /Joel 

Kommentarer
Postat av: Linda

Alltså jag tror knappt jag fattat än att du ska till Denali. Men nu slog det mig. Det är så sjukt stort. Herregud..

2010-02-25 @ 10:43:40
Postat av: Robin H

Varför valde ni just Bensin !? Brukar man inte använda gas med typ denna fördelning :

25 % propan, 25 % isobutan och 50 % butan

för kallt väder !?

2010-02-25 @ 17:11:53
Postat av: Joel

Linda: Ja, jag har knappt fattat det själv. Det ska bli sååå häftigt! :)



Robin: Om man vet att det ska bli kallt, så är bensin det bästa alternativet. Gas fungerar dåligt i kyla.

2010-02-25 @ 17:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0