Cho Oyu



För ett par dagar sedan fick jag ett meddelande på Facebook. Det var min engelske klätterpolare Iain som undrade om jag var med på att göra Cho Oyu (8201) hösten 2011. Grejen är att vi pratade lite löst om det när vi var i Alperna tillsammans. Tanken är att vi ska göra det som en självständig expedition för att spara pengar. Flyg och tillstånd går på ca. 3000$, men sedan tillkommer allt annat som t.ex. inkomstbortfall. Vi pratar om uppåt två månader av frånvaro. Men det ska erkännas, jag blev himla sugen. Nåja, jag ska koncentrera mig på Denali nu, sedan kanske det blir att fundera på Cho Oyu.

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Ken

Såg på en dokumentär igår om en bestigning av Cho Oyu. Har den i datorn om du vill ha den. Såg ut att vara en fin expedition för den som vill göra + 8000 möh. Ett svårt parti men för övrigt "ganska lätt" om nu det kan bli det på den höjden.....

//Ken

2010-05-03 @ 20:06:20
Postat av: Joel

Jag antar att dokumentären inte finns på SVTplay. Huruvida det blir något Cho Oyu för min del är svårt att säga i dagsläget, men jag tar tacksamt emot dokumentären ändå. Det är aldrig fel att vidga sin horisont :)

2010-05-03 @ 20:20:26
Postat av: K

Citerar de kloka människor du har omkring dig: "Men....vad säger Kristina om det?" ;)

2010-05-04 @ 17:19:32
Postat av: Joel

Hon är faktiskt mycket förstående, och tur är väl det ;)

2010-05-04 @ 19:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0