Grönbrinksberget

Jag är precis hemkommen från en klätterhelg tillsammans med Pean. En riktigt lyckad tur där jag fått gå som både förste- och andreman. Jag hann med åtta leder av varierande svårighetsgrad. Glädjande nog kan jag konstatera att jag blivit mycket säkrare sedan senast jag var ute med Pean till Mörkberget. Dels känner jag mig tryggare på klippan, dels jobbar jag mer metodiskt, vilket förmodligen hänger samman med att jag är lugnare. 

Helgen har, utöver bra träning, även givit mig ett par insikter: den första är att det är en härlig känsla att "jamma" en näve (låsa handen i en spricka), den andra är att jag måste köpa en massa säkringar till mitt klätterrack.

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0