Många berg blir det

Jag har ju tidigare nämnt att min familj hemma i Boden helst såg att jag slutade med alla dessa bergsbestigningar. Jag förstår deras ståndpunkt, men det känns som om jag ännu har några berg kvar att göra innan jag kan luta mig tillbaka och känna mig nöjd. De berg som jag har kvar på min lista är faktiskt inte fler än fyra. Något Seven summits lär det nog inte bli för min del, pga. ekonomin, så Everest, Mt Vinson och Carstensz pyramid kan jag nog stryka (men man ska aldrig säga aldrig). De berg som finns kvar på listan är:

Denali - Den bestigningen är ju planerad nu till juni. Går allt enligt planerna, så har jag gjort fyra av sju Seven summits, och jag tycker att det är tillräckligt bra.

Matterhorn - Hur skulle jag kunna missa denna Alpernas skönhet?

Alpamayo - När jag är inne på skönheter, så vill jag ju bestiga världens vackraste berg. Hennes skönhet ligger lite i att hon är sval, lite farlig och smått oberäknelig.

Cho Oyu - En 8000+ vill jag nog göra innan jag dör.  

När jag har gjort dessa fyra kan jag nog pensionera mig som alpinist :)

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: Ken

Matterhorn är ruggigt vacker. Har varit där några gånger (ej klättring).



Nr 1 för mig är: http://sv.wikipedia.org/wiki/Ama_Dablam

2009-11-20 @ 17:41:56
Postat av: Linus

Tänkte precis som Ken säga att Ama Dablam saknades från listan.

2009-11-20 @ 20:28:41
Postat av: Viktor

Ama Dablam tycke rjag nog är vackrast, men Alpamayo är inte långt efter!

Kanske satsa på Sishapangma Main summit 8027möh istället för Cho Oyo? =)är ju inne med det tydligen. Skämt å sido, Ska bli otroligt intressant att fortsätta följa dina äventyr! Lycka till!

2009-11-20 @ 23:36:45
Postat av: Joel

Ja, Ama Dablam är ett vackert berg, men mamma min lär inte bli glad om jag utökar min lista ;)

2009-11-21 @ 09:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0