Roligheter

Nu är det klart. Vi har fått förstärkning till Elbrus i form av Elbe. Det innebär att vi blir fyra som åker, två killar och två tjejer. Att en expedition är jämt fördelat på detta sätt är nog inte så vanligt. Hur som helst kul.

Det ser också ut som om det blir lite klättring för min del nu till helgen. Det är jag och Pean som ska göra några repor på Mörkberget inte långt från Sundsvall. Det ska också bli skoj, speciellt när vi har försökt hitta tider att klättra tillsammans på men inte lyckats.

Pean och jag ska ju för övrigt klättra nere i Alperna tillsammans. Det gänget ska träffas om ett par veckor för lite samplanering. Vi blir sex av sju som träffas i Gävle. Av de övriga (Mawa, Dawe, Anvi, Pean, Laze) är det bara en som jag inte har träffat, och det är Laze från Stockholm. Men från det jag har hört och förstått, så blir han en riktig tillgång, då han bl.a. redan har bestigit topparna utmed Breithornkammen samt varit och klättrat på Cho Oyu (ett 8000-metersberg). Peans bror Laan har jag inte heller träffat, men då han bor nere i Zürich, så lär vi träffas först nere i Alperna. Det är mycket roligt på gång just nu :)

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0