Klippklättring


Jag har precis kommit hem från en helg med klippklättring på Mörkberget, Järvsö. Det var jag och Pean som åkte iväg och körde några repor. Jag kan konstatera att jag är tämligen trött, dels fysiskt pga. att musklerna har fått arbeta på ett ovant sätt, dels psykiskt, då det är påfrestande att tänja på sina gränser. Eftersom jag inte är någon erfaren klippklättrare, så var jag på konstant spänn, både när jag säkrade som andreman, men speciellt när jag ledade som försteman. Nåväl, även om jag är trött, så har det varit en rolig, nyttig och lärorik helg. Någon uttalad tradklättrare lär jag nog inte bli, men det är absolut inte fel att ha lite sådan erfarenhet även om man främst är inriktat mot alpinism. Det finns ju en del mixade turer som kräver viss teknisk klättring, både på klippa och is.

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0