Förstärkning och isyxor

Det är jag och EK som har planerat att åka till Gran Paradiso, men det är inte helt omöjligt att vi får förstärkning av DW som jag toppade Aconcagua med. Han skulle kolla lite med jobbet, men det vore absolut en fördel om vi blev tre med tanke på replagsarbete då man går uppför en glaciär.

Apropå glaciärer och is, så funderar jag på att köpa mig ett par nya isyxor. Rättare sagt så har jag redan bestämt mig, men jag funderar på om jag ska köpa dem nu eller senare ;) De isyxor som jag har spanat in är ett par Black Diamond Venom. Fördelen med dessa yxor är att de är böjda i skaftet, vilket gör att de går att klättra vertikalt med samtidigt som de fungerar utmärkt för rena gläciärturer också. Bladen är utbytbara som på Black Diamonds Viper-serie. Frågan är alltså inte om jag ska köpa dem, utan när. Jag hade väl tänkt köpa dem inför Alperna, men kanske köper jag dem inför Gran Paradiso.

Det är tänkt att jag ska till Vildmarksmässan nästa helg med ME. Kanske kan jag hitta isyxorna där, alternativt några likvärdiga till ett bättre pris.

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0