Utförsåkning

Idag var jag faktiskt i Romme och åkte slalom för första gången på nästan 20 år. Jag var givetvis lite nervös där jag stod på mina hyrda skidor. Hur skulle detta gå? Dock gick det riktigt bra, trots nymodigheter som carvingskidor osv. Det är väl lite som att cykla, för jag åkte en del slalom i min barndom/ungdom. Jag kan väl inte säga att jag var den mest lysande stjärnan där i backen, men jag tycker nog att jag hade bra kontroll och en hyfsad fart. Om det nu är något mått, så föll jag inte en enda gång och ändå åkte jag i svarta backar.

Nu undrar du vad detta har med bloggen att göra. Faktum är att jag inte åkte slalom för dess egen skull, utan det ska mer ses som en förberedelse inför bestigningen av Gran Paradiso i april. Eftersom det sannolikt blir fråga om en skidbestigning, då det brukar kunna vara mycket snö runt påsken, så tänkte jag att det inte vore så bra om min första erfarenhet av utförsåkning på 20 år kommer där på nedvägen från ett 4000+ berg. Men nu har jag ju fått lite känn på åkningen, och förhoppningsvis kommer jag att hinna med en omgång till innan jag åker. Det var ju faktiskt riktigt roligt :)

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0