Årets första tältnatt

Igår åkte jag ut till Sörskog som ligger ca. 30 km från Falun. Det blev en kortare tur med pulka till en slogbod där vi slog upp våra tält. Vi var fyra personer på denna tur som innehöll skidåkning i vintermörker och korvgrillning över en perfekt glödbädd. Vi kunde nöjt konstatera att detta verkligen var livet :) Dock var det en korttur, så jag kom hem redan idag, men årets första tältnatt är i alla fall noterad.

Apropå något annat, så ringde jag mitt försäkringsbolag idag (Länsförsäkringar) och frågade om de kunde hjälpa mig med en lämplig försäkring till Grönland. Det visade sig att det kunde de inte göra, utan jag blev hänvisad till Europeiska Försäkrings AB. Nu är det väl inte var dag folk vill teckna denna typ av försäkringar, så handläggaren skulle kolla upp lite vad som gäller.

Det ska verkligen bli intressant att höra vad de har att säga.

Till topps! /Joel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0