Isklättring

Det är då en förfärligt dålig vinter, så här långt. Det blir någon minusgrad med lite rimfrost på träden, för att sedan bli plusgrader. Kom igen nu, Bore, ge mig en riktig vinter! Helst får det komma en riktig köldknäpp, utan snöfall. Delvis för att jag ska kunna åka skridskor, men mest för att jag är sugen på att isklättra. Till saken hör att jag inte är särskilt framstående som isklättrare, men det är just därför jag vill kunna klättra lite. Börja köra en del topprep, för att sedan gå över till att leda enklare grader. Dawe och jag har faktiskt pratat om att fara upp till Trängslet och köra lite under någon helg. Att det kommer snö senare gör inget, då jag också behöver köra lite snöklättring, dvs. köra löpande snösäkringar.

Nåväl, denna tid på året är verkligen en klättringens limbo. Ingenting händer, dagarna bara flyter fram genom en ljusabsorberad och kulen tillvaro.

Till topps! /Joel

Kommentarer
Postat av: K

Nämen, vad är det här, min vän?!? Ska du eller jag räkna antalet "lite" i den här texten? Vad härligt det är att få peta i ditt språk! ;) OK, Joel - du FÅR ta bort den här kommentaren...

2009-12-05 @ 17:57:06
Postat av: Joel

Haha! Ja, det blev lite för mycket av det goda ;) Jag ska åtgärda det omedelbart!

2009-12-05 @ 18:03:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0