Twinrix för bergstagna

Idag har jag vaccinerat mig mot både Hepatit A och B. Det blev en reklamkändis, dvs. Twinrix. Jag ska ta en till spruta om ungefär en månad, så det blir alldeles lagom inför min avfärd. Hepatit A kan smitta via mat och dryck, så det är lätt att smittas av A, medan Hepatit B smittar via blod eller sexuellt. Jag ser absolut en möjlighet att olyckan skulle kunna vara framme, där jag blir exponerad för andras blod via deras skador eller en transfusion för egen del. Däremot ser jag väl ingen större riskbild i fråga om att smittas via sexuella kontakter. Aconcagua är ju inte riktigt stället där det kryllar av singeltjejer. Sedan är det en ganska ogästvänlig miljö för uppvaktande, då det närmaste en romantisk middag man kommer är hukandes över en påse frystorkat. Och någon intimitet inbjuder inte klättrarlivet till, speciellt inte med sina tält, 10 mm cellplastunderlag och sovsäckar som bara rymmer en person åt gången. Fast man ska väl aldrig säga aldrig ;) Kanske kan man ta romantiska månskenspromenader som ackompanjeras av stegjärnens metalliska serenad, och hjärtan som slår hårt och fort (pga. syrebristen).

Till topps! /Joel


Kommentarer
Postat av: Fredilius

Fast vem har sagt att det behöver handla om singeltjejer? Du har ju inte preciserat vad som menas med "till topps" egentligen. Är det här kanske en enda stor metafor för att få ligga!?!



Hur som helst, ett tips: mixra lite med den äkta mannens syre och när han är utslagen go and getém!



Till topps!



Jag menar det.

2008-11-06 @ 14:30:48
Postat av: Vikarien

Hmm, det ligger en gravad hund här någonstans... Till topps och att lägra - eller var det att slå läger? Vad är det för resa egentligen?

2008-11-08 @ 00:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0