Överskriden budget?

Nu har det ju hänt en del på den ekonomiska fronten, så det är dags att stämma av hur det ser ut. Först och främst vill jag påminna om min budget som jag presenterar i detta inlägg. Men för sakens skull så tar jag den i korthet nu. Jag har satt ett maxtak på 25 000 för hela expeditionen, fördelat på följande poster:

14 000 Flygresa

4000 Logi och resor i Argentina, Sverige

3000 Klättringstillstånd

4000 Mat, bränsle m.m.

Resan gick på nästan precis 14 000, fast jag hoppades där ett tag på att kunna spara in några tusenlappar. Som det ser ut nu så verkar budgeten hålla. Dock vill jag påpeka att utgifter som tillkommer pga. att vi turistar efter Aconcagua inte räknas in i budgeten.

När jag ändå pratar om pengar så kan jag väl redogöra för inköp av utrustning. Här har jag isolerat de grejer som jag INTE skulle ha köpt om det inte vore för Aconcagua, och de är: storskor, isyxa, stegjärn, topptursryggsäck, expeditionssovsäck och dunjacka. Kostnaden för dessa prylar uppgår totalt till 10 500. Räknar jag med detta belopp har jag snart överskridit budgeten. Men eftersom prylarna kommer till användning i andra sammanhang som vinterturer och andra berg, så går de under en annan budget.

Det gäller att kunna trixa och fixa med budgeteringen. Allt för att siffrorna ska bli de rätta! Något man lär sig efter några år inom kommunal verksamhet. Här ska det trollas med knäna!

Till topps! /Joel


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0